Owoc nr 1 , który Cię odchudzi!

2015-08-09

Jeżeli choć trochę interesujesz się odchudzaniem, na pewno słyszałeś, że trzeba rezygnować z owoców za wszelką cenę? Jednak ja jestem innego zdania, poniżej możesz przeczytać co skłoniło mnie do takiego stanowiska.


Zapewne wiesz, że każdy z nas powinien przeżuć każdy kęs posiłku między 15-20 razy.


Po pierwsze taka praktyka sprawia, że nasz pokarm zaczyna być trawiony już bezpośrednio w buzi ? dzięki czemu żołądek ma z nim mniej pracy, a my wchłaniamy więcej składników pokarmowych z naszego posiłku.


Po drugie sygnał z żołądka do mózgu, że ten pierwszy jest już najedzony dobiega ze znacznym opóźnieniem ? zwykle 20 minut. Powolne jedzenie sprawi, że będziemy w stanie zjeść mniej kalorii. Nasze ciało będzie tak samo usatysfakcjonowane, jakbyśmy w 5 minut pochłonęli 800 kcal lub więcej! Ponadto po szybko zjedzonej dużej liczbie kalorii jedyne do czego będziemy się nadawać to drzemka...

Sam nie raz wpadłem w taką pułapkę i pewnie Ty też ;-).


No, ale co to wszystko ma wspólnego z owocami? I tu nachodzi owoc nr 1, który pomoże Ci w walce z nadmierną tkanką tłuszczową. Jest nim wiśnia ? owoc kojarzący się z Japonią, ale rosnący w Polsce w niejednym ogródku.

Wiśnie


Dlaczego nr 1?


Po pierwsze pozwala nam kontrolować porcję, nikt przy zdrowych zmysłach nie załaduje sobie do buzi 10 wiśni, bo by się udusił pestkami. Dlatego jemy je zdecydowanie wolniej, wręcz żujemy i mamy szansę na sygnał od mózgu, że jesteśmy już najedzeni po przyjęciu 100-150g. Jeżeli chodzi o inne przekąski nawet owoce, to nie raz, nie dwa zdarzało Ci się pewnie zjeść nawet do 0.5kg winogron czy malin w ciągu zaledwie 5 minut ? wrzucając ich sobie 10 naraz do buzi. A tak zjedzenie wiśni w naturalny sposób ograniczy nasze niepohamowanie?


Po drugie wiśnie są nr 1, ponieważ mają bardzo niski indeks glikemiczny, jeden z najniższych wśród owoców, a także reszty jedzenia, która ma w swoim składzie głównie węglowodany.


Indeks glikemiczny wiśni to 25, sprawia to, że tej zdrowej przekąski nie musisz się bać nawet wieczorem, ponieważ będzie miała bardzo mały wpływ na wydzielanie insuliny w Twoim organizmie. Dla wielu z nas nie wieczorne jedzenie jest problem, ale wybór tego co się je i co wpływa bezpośrednio na hormony odpowiedzialne za spalanie tłuszczu.


Dlatego, gdy następnym letnim popołudniem będziesz miał ochotę na satysfakcjonującą i słodką przekąskę wybierz miseczkę wiśni i powoli napawaj się ich smakiem.


W dzisiejszych czasach, kiedy każdy Ci mówi, że węglowodany i cukry są złe nie daj się zwariować i pozwól sobie na jedną lub dwie małe porcje owoców w ciągu dnia, w szczególności jako dodatek do Twojego potreningowego szejka?.

Autor tekstu:

Mikołaj Plackowski

Trener Personalny

polecane produkty

Thermopro Spalacz Tłuszczu
79.00 zł

Thermopro Spalacz Tłuszczu

Silnie działający suplement przed treningiem. Innowacyjny opatentowany skład. Mocna pomoc w odchudzaniu.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel